C.R.E.S.C.

C.R.E.S.C. ( Curs de Relaționare Emoțională și Spirituală pentru Copii) a fost creat și adus în lume de către Georgiana Spătaru care crede cu tărie că ” fiecare copil din lume merită să aibă acces la educație emoțională, la concepte spirituale universale, cât mai devreme în viața sa, astfel încat să se bucure de o paletă mai largă de “instrumente” ale propriei ființe, pentru a se conștientiza pe sine, a trăi în armonie alături de ceilalți și a face alegeri care să-i servească, fiind acceptat de cei din jur și simțindu-se recunoscut în lumea în care trăiește!” Pe ea o găsiți aici: https://exercitiidefericire.ro/despre-c-r-e-s-c/

A fi instructor C.R.E.S.C.  mă onorează, dându-mi ocazia să deschid uși copiilor înspre ei înșiși, să asist la frumusețea transformări lor și să plantăm împreună semințe de bine în lume. În cadrul atelierelor, împletim joaca cu treburile serioase, relaxarea cu relaționarea, sinele cu lumea și ne aducem mai aproape de cine suntem cu adevarăt.

Consider că noi, cu toții, suntem mai mult decât ceea ce vedem atunci când ne privim în oglindă. Puterea noastră zace, da, de cele mai multe ori zace…în locuri din care nu o știm accesa și scoate la lumină. Copiii au în ei tot ceea ce au nevoie. Cu cât află acest lucru mai devreme, cu atât se transformă din niște lăstari, în pomișori robuști cu rădăcinile bine înfipte în pământ și cu crengile întinse larg spre lumină.
Prin promovarea inteligenței emoționale și totodată spirituale, în plus față de competențele de bază ale educației și dezvoltării cognitive, copiii vor crește ca persoane echilibrate, fericite și responsabile, empatice și sănătoase emoțional, având instrumente de gestionare a propriilor stări, atitudini și comportamente.
Cursul C.R.E.S.C are ca scop educația emoțională și spirituală a copiilor și creează un cadru în care emoțiile sunt văzute și procesate, iar natura noastră spirituală devine vizibilă și integrată cu mediul din care fac parte.
Participarea la atelierele C.R.E.S.C le oferă copiilor perspectiva:
????de a trăi fără limitarea fricii
????de a se bucura de oportunităţile vieţii fără a manifesta convingerea că “nu sunt suficient de bun”
????de a-şi depăşi zona de confort
????de a avea curaj
????de a înţelege că totul este joacă
????că au puterea de a-şi construi cea mai fericită viziune despre ei înşişi.
????de a înţelege cum funcţionează creierul lor, în cel mai practic mod cu putinţă
????de a înţelege că sunt mai mult decât un corp care are un suflet
????de a şti cum funcționează subconştientul lor şi în ce fel au posibilitatea de a-şi schimba programele limitative
????de a-şi expanda nivelul de conştiinţă pentru a manifesta experienţele vieţii lor la cel mai înalt potenţial al lor.
????o înţelegere elevată a întregului “joc” numit viaţă
…toate acestea se întâmplă prin jocuri sau exerciții experențiale, în urma cărora cei mici sunt ghidați să își internalizeze propriile concluzii.
Cursul C.R.E.S.C. este gândit sub forma a 10 ateliere, independente unul de celălalt, fiecare având o temă și obiective terapeutice diferite.
TEMELE CURSULUI C.R.E.S.C.
1. ”Eu sunt povestitorul poveștii mele, tot ceea ce fac, spune ceva despre mine!”
Scopul terapeutic: autoexprimarea și explorarea emoțională, dezvoltarea empatiei și înțelegerii de sine, îmbunătățirea abilităților de rezolvare de probleme, consolidarea sinelui și construirea încrederii în sine
2.  ”Dacă nu știu cine sunt, aș putea să fi cine vor ceilalți”
Scopul terapeutic: auto-cunoașterea, dezvoltarea abilităților de reglare emoțională, conștientizarea sensului personal, conectarea cu partea spirituală a existenței, dezvoltarea relațiilor și a empatiei.
3.  ”Ce îmi doresc de la mine? Aleg să împlinesc ceea ce îmi aduce bucurie!”
Scopul terapeutic: dezvoltarea dialogului interior sănătos, identificarea și reglarea emoțiilor, dezvoltarea abilităților de rezolvare de probleme, dezvoltarea auto-îngrijirii și auto-compasiunii.
4. ”Ceea ce pun în mintea mea, se vede în realitatea mea!”
Scopul terapeutic: Schimbarea convingerilor limitative sau negative. Atelierul are ca scop să ajute copiii să identifice și să transforme convingerile pe care le au despre ei însăși și despre lume.
5. ”Fericirea mea e un exercițiu care începe de la mine și îi implică și pe cei din jurul meu!”
Scopul terapeutic: dezvoltarea abilităților de comunicare și relaționare, îmbunătățirea stimei de sine și a respectului față de sine și față de ceilalți, cultivarea valorilor spirituale și a conectării cu viața în ansamblul ei.
6. ”Eu decid cu cine să fiu prieten și cine mă influențează! Eu sunt anturajul meu și anturajul meu refectă cine sunt!”
Scopul terapeutic: dezvoltarea încrederii în sine, construirea unei comunități și a unui sprijin social, dezvoltarea comunicării asertive și a capacității de a pune limite sănătoase.
7. ”Cum îmi stabilesc și proiectez visurile?”
Scopul terapeutic: este de a inspira, motiva și ghida copiii în identificarea și urmărirea visurilor lor, dezvoltând în același timp abilități emoționale, sociale și cognitive, care să le faciliteze parcursul către împlinirea personală și fericire.
8. ”Îmi îngrijesc mintea la fel cum îmi îngrijesc corpul și sunt conștient de ceea ce aleg să rostesc!”
Scopul terapeutic: înțelegerea procesului prin care ne limităm mintea în funcție de ceea ce rostim, dezvoltarea unor abilități de comunicare conștientă și responsabilă, îmbunătățirea relațiilor interpersonale.
9. ”Cum lucrez cu emoțiile mele?”
Scopul terapeutic: dezvoltarea unei înțelegeri mai profunde asupra emoțiilor, dobândirea unor instrumente și strategii de identificare și relgare emoțională.
10. ”Cum îmi construiesc viitorul?”
Scopul terapeutic: este de a încuraja și sprijini copiii să devină proactivi și responsabili în crearea unui viitor în care să-și valorifice potențialul și să-și atingă obiectivele personale.